ویژگی های جدید و شگفت انگیز مک بوک پرو M4

اپل در آستانه عرضه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M4 جدید است و ما در سی‌بی‌نو نگاه اجمالی به برخی از مشخصات و ویژگی های هیجان‌انگیزی که درز پیدا کرده است می‌اندازیم .

اپل در حال آماده شدن است تا لپتاپ‌های به روز شده هیجان انگیزی را تا پایان سال روانه بازار کند و مرکز توجه آن مک بوک پرو 14 اینچی براق M4 است!

بحث در مورد اینکه آیا 8 گیگابایت رم برای مک ها کافی است یا خیر، سال هاست که موضوع بحث بوده است. همه چیز در سال 2012 با اولین مک بوک پرو رتینا با 8 گیگابایت به عنوان استاندارد آغاز شد. اما حدس بزنید چه اتفاقی درحال رخ دادن است؟ آخرین زمزمه ها حاکی از آن است که مدل پایه ممکن است با 16 گیگابایت رم عرضه شود.

تراشه Apple M4

لپتاپ رده بالای اپل، مک پرو، در آستانه ارتقای جدی با تراشه جدید Hidra است. اگرچه مک پرو در میان رایانه‌های اپل ، پرفروش ترین رایانه نیست، اما کاربران قسم خورده و طرفداران وفاداری دارد.

این اطلاعات از ShrimpApplePro در X درز پیدا کرده و منتشر شده است، اما به خاطر داشته باشید که کسی این اطلاعات را به آنها منتقل کرده، هنوز جزئیات را تایید نکرده است. 

با فرض اینکه شایعات به قوت خود باقی بماند، تراشه آینده دارای یک سی پی یو ۱۰ هسته‌ای خواهد بود، که یک برآمد خوب از تنظیمات 8 هسته‌ای تراشه M3 است. اگر اهل بازی های سطح بالا، تولید محتوا یا استفاده از برنامه‌های کاربردی با منابع سنگین هستید، داشتن هسته‌های بیشتر واقعاً می تواند نتیجه دهد. همچنین می‌توان گفت که جایگزین خوبی برای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia برای اجرای LLM‌ است.

رم

شایعات گذشته حاکی از آن بود که مک‌بوک‌های آینده با 16 گیگابایت رم عرضه خواهند شد و به نظر می‌رسد مک‌بوک پرو 14 اینچی بعدی از این موضوع پشتیبانی می‌کند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که چندین برنامه را اجرا می کنند یا از برنامه های سنگین استفاده می کنند.

ما معمولاً 16 گیگابایت رم را برای گیمرهای معمولی، یا هر کسی که از برنامه‌هایی مانند Photoshop یا Premiere استفاده می‌کند، توصیه می‌کنیم.

تراشه M4 اولین پردازنده اپل است که به طور خاص از ابتدا برای هوش مصنوعی طراحی شده است. این پردازنده دارای یک CPU است که 50٪ سریعتر از M2 است. با توجه به تاکید شدید اپل بر هوش مصنوعی، افزایش حداقل رم کاملا منطقی است.

به علاوه، سال 2024 است، بنابراین هر لپ‌تاپی که «Pro» اسمش باشد، قطعاً باید بیش از 8 گیگابایت رم داشته باشد!

مک‌بوک پرو ۱۴ m4
پورت تاندربولت ۴

مک بوک پرو 14 اینچی بعدی دارای 3 پورت تاندربولت 4 خواهد بود که باعث می شود همه کاره‌تر شود.

این پورت‌ها با USB 2.0، USB 3.2 و USB4 سازگار هستند، بنابراین می‌توانید تقریباً همه دستگاه‌های خود از جمله لوازم جانبی بازی را بدون مشکل وصل کنید. یک داک Thunderbolt با امکان اتصال همزمان چندین نمایشگر با وضوح بالا، تجهیزات صوتی و موارد دیگر، زندگی را آسان‌تر می‌کند.

همچنین به مرتب نگه داشتن فضای کاری شما کمک می‌کند. به جای اینکه کابل‌ها در همه جا باشند، همه آنها به یک هاب وصل می شوند و این به هم ریختگی را کاهش می‌دهد.

Space Black

شایعات اولیه از بسته بندی جدید، نشان می‌دهد که Space Black به زودی گزینه ای برای مک بوک پرو ۱۴ اینچی پایه خواهد بود.

روکش نقره ای کلاسیک همیشه مک‌ها را متمایز کرده ، بنابراین بازگشت به رنگ مشکی کمی عجیب به نظر می‌رسد، به خصوص که بسیاری از لپ تاپ ها در حال حاضر سیاه هستند. اما هر کسی سلیقه خود را دارد – هر دو رنگ جذابیت خود را دارند!

اگر از خاکستری فضایی خسته شده اید، مشکی فضایی یک انتخاب عالی است. با این حال، از آنجایی که همه نمایشگرها و دستگاه های ورودی اپل نقره ای هستند، به نظر واضح است که آنها نقره ای را رنگ “حرفه‌ای” و واقعی می دانند.

همچنین یکی از تغییرات دیگر استفاده از “Apple ID” به جای “Apple Account” است.

نگاه اولیه به مک بوک پرو M4

یک یوتبر روسی در ویدیویی آنباکسینگ مک بوک پرو M4 را انجام داد که تست موفقی داشته.

براساس گزارش‌های اولیه، مک‌بوک پرو جدید با تراشه M4 در تست‌های اولیه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. این مک‌بوک پرو هنوز به طور رسمی معرفی نشده و انتظار می‌رود تا ماه آینده وارد بازار شود.

مک بوک اپل
مک بوک پرو 14 اینچی

محصولات سی بی نو