۸ راهکار ساده برای افزایش سلامت باتری آیفون

گرما یکی از دلایلی است که باعث می‌شود لوازم الکترونیکی و باتری‌ها در طول زمان خراب شوند. در حالی که بهترین راه برای سالم نگه داشتن باتری، جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت آن در برابر گرما است، اما ممکن است در تابستان این کار امکان پذیر نباشد.

اگر می‌خواهید سلامت باتری آیفون خود را در وضعیت خوبی نگه دارید، در اینجا ۸ نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

۱ – گوشی خود را کامل شارژ کنید

جدا از خنک نگه داشتن گوشی، به حداقل رساندن چرخه شارژ یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن باتری ایفون است. در حالی که اغلب نمی‌توان از شارژ کردن گوشی اجتناب کرد، باتری خود را تا حد امکان کاملاً شارژ کنید و اجازه ندهید که کمتر از 20 درصد شود.

۲ – فعال کردن گزینه ‘Optimised Battery Charging’

برخی ویژگی‌های داخلی که اپل فراهم کرده میتواند به افزایش طول عمر باتری آیفون کمک کند. یکی از آنها گزینه “Charging Optimization” است که می توانید آن را روی “شارژ باتری بهینه” تنظیم کنید تا عمر باتری خود را طولانی‌تر کنید. این گزینه را میتوانید در قسمت Settings < Battery پیدا کنید.

برگرداندن سلامت باتری ایفون
۳ – غیرفعال کردن Background App Refresh

آیفون شما درباره مواردی مانند آب و هوا و ایمیل در پس‌زمینه به‌روزرسانی دریافت می‌کند، اما بسته به دفعات به‌روزرسانی‌ها، ممکنه باتری شما را مصرف کند. اگر برایتان مهم نیست که اعلان‌ها را دیر دریافت کنید، «Background App Refresh» را خاموش کنید. مطمئن شوید، غیرفعال کردن این ویژگی، اعلان‌های برنامه‌هایی مانند WhatsApp را متوقف نمی‌کند.

۴ – به جای MagSafe از شارژ سیمی استفاده کنید

شارژ بی‌سیم ممکن است در اکثر تلفن‌های پریمیوم استاندارد باشد، اما این فناوری در مقایسه با شارژ سیمی استاندارد کندتر و ناکارآمدتری دارد. همچنین، اغلب باعث گرم شدن تلفن‌ها می‌شود. بنابراین، اگر هیچ گزینه‌ای ندارید، مطمئن شوید که در صورت امکان به جای MagSafe از کابل شارژ اورجینال اپل استفاده می‌کنید.

۵ – هنگام شارژ از انجام بازی خودداری کنید

شارژ به نوبه خودش گرمای زیادی تولید می‌کند و اگر اغلب در حین شارژ با گوشی خود بازی می‌کنید، ممکنه به سرعت دمای دستگاه را افزایش داده و تخریب باتری را تسریع کند. در حالی که می‌توانید از برنامه‌ها استفاده کنید و پیام‌ها را هنگام شارژ بررسی کنید، از انجام بازی‌های ویدیویی در حین شارژ کردن خودداری کنید تا سلامت باتری خود را حفظ کنید.

۶ – آیفون خود را در دمای شدید شارژ نکنید

اپل می‌گوید آیفون برای عملکرد در طیف وسیعی از دماها طراحی شده، اما اگر در یک مکان بسیار گرم یا سرد هستید، نباید گوشی را شارژ کنید. در حالی که شارژ دستگاه در دمای بسیار گرم ممکن است برای همیشه به باتری آسیب برساند و ظرفیت آن را کاهش دهد، اگر در مکان بسیار سرد هستید، عمر باتری ممکن است به طور موقت کاهش یابد.

۷ – آیفون خود را با شارژ باتری تا حدود 50 درصد ذخیره کنید

اگر قصد دارید آیفون خود را برای چند ماه کنار بگذارید، دستگاه را تا حدود 50 درصد شارژ کنید قبل از اینکه آن را کنار بگذارید. اگر این کار را نکنید، باتری ممکن است در حالت تخلیه عمیق قرار گیرد که در نهایت ممکن است مانع از نگه داشتن شارژ شود. همچنین، اگر آن را به طور کامل شارژ کنید، باتری احتمالاً مقداری ظرفیت خود را از دست می دهد.

۸ – به آخرین نسخه iOS آپدیت کنید

اپل هر از چند گاهی به روز رسانی های جدیدی را برای iOS منتشر می کند. جدا از ارائه ویژگی‌های جدید و بهینه‌سازی عملکرد دستگاه، این به‌روزرسانی‌ها ممکن است به افزایش سلامت باتری آیفون شما نیز کمک کنند. اگر مدتی است که آیفون خود را آپدیت نکرده‌اید، اپ Settings را در گوشی خود باز کنید، به بخش General بروید و آخرین آپدیت iOS را از قسمت “Software Update” دانلود و نصب کنید.