7 گجت دوستدار طبیعت – ابزار خانگی سازگار با محیط زیست

آماده اید تا خانه خود را دوستدار محیط زیست کنید؟ این روزها، زندگی پایدار نه فقط یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است. خبر خوش این است که با قدم‌های ساده‌ای می‌توانید ردپای کربن خود را کاهش دهید و به حفظ کره زمین کمک کنید.

در این مقاله، 7 ابزار ضروری دوستدار طبیعت را معرفی می‌کنیم که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کنند:

۱- سیستم ذخیره انرژی خانگی برای استفاده 24 ساعته از خورشید
ابزار خانگی سازگار با محیط زیست

از سال 2008، بسیاری از آمریکایی‌ها به استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق بخشی یا تمام خانه‌های خود روی آورده‌اند. این امر مزایای متعددی از جمله: افزایش استقلال انرژی آنها، کاهش یا حذف قبوض برق و به حداقل رساندن اثر گازهای گلخانه‌ای.

Anker سال گذشته سیستم ذخیره‌سازی انرژی SOLIX X1 را معرفی کرد که با ساختار مدولار خود، راه‌حل‌های سفارشی برای ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی ارائه می‌دهد. این سیستم همچنین دارای گزینه‌های قدرتی مختلف است که می‌توانید آنها را بر اساس نیازهای خود مقیاس‌بندی کنید. با استفاده از انرژی خورشیدی و سیستم‌های ذخیره‌سازی مانند Anker SOLIX X1، می‌توانید به طور قابل‌توجهی در هزینه‌های برق خود صرفه‌جویی کنید، به حفظ محیط زیست کمک کنید و از استقلال انرژی بیشتری برخوردار شوید.

۲- اسپیکر قابل حمل با انرژی خورشیدی
اسپیکر قابل حمل

اگر عاشق موسیقی هستید، می‌توانید بدون نیاز به برق شهری به موسیقی گوش دهید. اسپیکر خورشیدی Solgaard Solar Boom Box یک پخش‌کننده موسیقی است که انرژی خود را از خورشید تأمین می‌کند. یک ساعت شارژ با نور مستقیم خورشید، معادل 2 ساعت پخش موسیقی است.

این گجت دوستدار طبیعت با استاندارد مقاومت در برابر آب IPX7، در برابر آب مقاوم بوده و نگرانی‌ای از بابت خراب شدن در کنار ساحل و استخر نخواهید داشت. همچنین، بدنه‌ی محکم آن، ضمانت همراهی شما در مسافرت و کمپینگ است. علاوه بر این، در روزهای ابری یا مهمانی‌های داخل سالن، پورت USB-C امکان شارژ این اسپیکر از طریق پریز برق معمولی را فراهم می‌کند.

۳- مسواک ساخته شده از پلاستیک بازیافتی اقیانوس
مسواک بازیافتی

احتمالا تمام مسواک‌هایی که تا به حال استفاده کرده‌اید، به شکلی (دچار تجزیه نشده و) هنوز در جایی روی زمین وجود دارند. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند مسواک‌هایمان را هر 3 تا 4 ماه یک بار عوض کنیم. با این حال، این یعنی سالانه حدود یک میلیارد مسواک غیرقابل تجزیه در ایالات متحده دور ریخته می‌شود.

خوشبختانه، طراحان محصول در حال کار روی راه‌حل‌های بهداشتی دهان و دندان بدون پلاستیک یا ساخته شده از پلاستیک بازیافتی هستند. یک نمونه عالی از این راه‌حل‌ها، مسواک قابل استفاده مجدد BRIN SeaDifferently است.

دسته‌ی این مسواک قابل استفاده مجدد بوده و از پلاستیک بازیافتی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا که از اقیانوس جمع‌آوری شده، ساخته شده است. برس‌های این مسواک نیز از پلاستیک بازیافتی پس از مصرف ساخته شده و قابل تعویض هستند. از آنجایی که می‌توانید دسته را نگه دارید، این ابزار دوستدار محیط زیست باعث می‌شود پلاستیک بسیار کمتری وارد محیط زیست شود.

۴- کمپوستر آشپزخانه
کمپوستر آشپزخانه گجت هوشمند

هفته‌ای چقدر غذا دور می‌ریزید؟ مقدار آن ممکن است شما را شگفت‌زده کند. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، تخمین زده می‌شود ضایعات غذا در آمریکا حدود 30 تا 40 درصد از کل مواد غذایی باشد. این مقدار حیرت‌انگیز تأثیر قابل توجهی بر کره زمین و جامعه دارد. وسیله‌ای مانند سطل آشپزی mill Kitchen می‌تواند با تبدیل ضایعات غذا به کمپوست سرشار از مواد مغذی برای گیاهان شما به این مشکل کمک کند و کاملاً بدون بو است!

این سطل زباله‌ی شیک، در واقع باقی‌مانده‌های غذا را بدون هیچ بویی خشک و آسیاب می‌کند. این سطل هر نوع پسماندی را از هسته‌های گیلاس گرفته تا استخوان‌های کوچک، قبول می‌کند. به علاوه، با ظرفیت 6.5 لیتری، می‌تواند حدود 40 پوند غذای مرطوب را در هفته تجزیه کند. بنابراین برای مدت طولانی نیازی به خالی کردن آن ندارید.

در همین حال، فیلترهای زغال چوب فعال تمام بوها را جذب می‌کنند و از پوسته نارگیل بازیافت‌شده ساخته شده‌اند. این فیلترها تا یک سال دوام می‌آورند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که آشپزخانه‌تان هرگز بوی بد نمی‌گیرد.

۵- کولر گازی پنجره ای
کولر گازی هوشمند گجت کاربردی

خنکی خانه با مصرف کمتر انرژی با کولر گازی پنجره‌ای سری Q از TCL. این کولر گازی به لطف اینورتر هوشمندِ هوش مصنوعی، دما را سریع‌تر پایین آورده و آن را به طور ثابت نگه می‌دارد.

این کولر گازی همچنین دارای گواهینامه Energy Star بوده و به لطف الگوریتم هوشمند اینورتر هوش مصنوعی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا ۳۷ درصد را ارائه می‌دهد. این الگوریتم، در عین حال که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد، فرآیند خنک‌سازی را نیز بهبود می‌بخشد. این محصول، یکی از گجت‌های خانگی پرطرفدار دوستدار محیط زیست است.

۶- سیستم آبیاری هوشمند
سیستم آبیاری هوشمند

طبق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA)، تا ۵۰ درصد از آبی که آمریکایی‌ها در فضای باز استفاده می‌کنند به دلیل سیستم‌ها و روش‌های ناکارآمد، هدر می‌رود.

با استفاده از کنترل‌کننده هوشمند آبیاری و حسگرهای هوشمند خاک Moen، هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنید و هم چمن خود را سالم نگه دارید. این محصول، که یکی از گجت‌های خانگی دوستدار محیط زیست است، با یک اپلیکیشن کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا سیستم آبیاری خود را از هر کجا کنترل کنید. در همین حال، ویژگی‌هایی مانند صرفه‌جویی در مصرف آب در روزهای بارانی، کنترل مستقل هر منطقه و حسگر خاک، به شما کمک می‌کند تا از آب به طور بهینه‌تری استفاده کنید.

۷- باغ سرپوشیده هوشمند
گجت دوستدار طبیعت

یکی دیگر از راه‌های مبارزه با ضایعات غذا، کاشت سبزیجات و گیاهان دارویی در خانه است. برداشت آنها نیازی به رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا بسته بندی پلاستیکی ندارد و به احتمال زیاد نیازی به استفاده از آفت‌کش‌ هم نخواهید داشت.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید یا برای باغچه فضای باز ندارید، باغ هوشمند سرپوشیده Click & Grow 25 کاشت سبزیجات و گیاهان دارویی را آسان می‌کند. این گجت دوستدار طبیعت نور و آب را به طور خودکار تنظیم می‌کند، بنابراین گیاهان شما همیشه آنچه را که نیاز دارند دریافت می‌کنند. بعلاوه، ساختار طبیعی بلوط و فلزی آن به زیبایی دکوراسیون منزل شما کمک می‌کند.

برداشتن گام‌هایی برای داشتن یک زندگی سبزتر هرگز آسان‌تر یا مهم‌تر از این نبوده است. این ۷ گجت خانگی سازگار با محیط زیست می‌توانند به شما در کاهش ضایعات، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأثیر مثبت بر محیط زیست بدون از دست دادن راحتی یا آسایش کمک کنند. سفر شما به سوی خانه‌ای پایدارتر از همین لحظه آغاز می‌شود!