۱۰ قابلیت مخفی و جذاب آیفون که احتمالا از آن بی‌خبرید!

آیفون شما ابزار قدرتمندی است، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند فراتر از تماس، تکست و وبگردی انجام دهد؟

دنیای کاملی از ویژگی‌های مخفی وجود دارد که منتظر کشف شدن هستند و زندگی شما را آسان‌تر، سازنده‌تر و حتی کمی سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

1- گوشی خود را به یک دستگاه نویز سفید قابل حمل تبدیل کنید

در تنظیمات، به Accessibility > Audio & Visual > Background Sounds بروید و صداهایی مانند Ocean، Rain و Stream را انتخاب کنید. این صداها حتی روی کودکان تست شده و برای اکثر آن‌ها آرامش‌بخش بوده.

2 – از سیری بخواهید مطالبی را برای شما بخواند

برنامه Safari را باز کنید و سپس به سیری دستور دهید که «این را بخواند» یا بگویید «می‌خواهم به این صفحه گوش دهم». همچنین می‌توانید روی دکمه Aa در سمت چپ نوار آدرس کلیک کنید و به قسمت Listen to Page بروید. می‌توانید سرعت صحبت و مکث را تنظیم کنید.

3- قفل کردن برگه خصوصی سافاری

اگر 15 دقیقه از سافاری دور بوده‌اید، آیفون شما می‌تواند قبل از نمایش برگه‌های خصوصی شما به احراز هویت نیاز داشته باشد. اگر اغلب به دیگران اجازه می‌دهید از تلفن شما استفاده کنند و دوست دارید برخی از صفحات مرورگر را خصوصی نگه دارید، مفید است. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات بروید، روی Safari کلیک کنید و گزینه Require Require Face ID to Unlock Private Browsing را روشن کنید.

4- حذف بک‌گراند عکس

انگشت خود را روی هر تصویر ذخیره شده در برنامه Files نگه دارید و سپس روی Quick Actions > Remove Background کلیک کنید. iOS یک کپی از عکس اصلی شما بدون پس‌زمینه ایجاد می‌کند.

5- استفاده از دو انگشت برای انتخاب همه موارد

دوانگشت خود را به سمت پایین بکشید تا هر مورد را به عنوان موارد خوانده شده یا حذف انبوه در برنامه هایی مانند پیام‌ها، نامه، یادداشت‌ها و یادآوری علامت‌گذاری کنید. این عمل در برخی از برنامه‌های شخص ثالث مانند تلگرام نیز کار می‌کند، اما در برخی دیگر مانند Gmail هنوز پشتیبانی نمی‌شود.

6- با استفاده از دوربین آیفون متن را کپی یا ترجمه کنید

برنامه دوربین را باز کنید و لنز تلفن خود را به سمت یک متن بگیرید. یک آیکون با سه خط در یک مربع مشخص در گوشه سمت راست پایین ظاهر می‌شود. روی آیکون کلیک کنید، و متن را با گزینه کپی کردن، انتخاب همه، جستجو، ترجمه یا اشتراک‌گذاری در برمیگیرد.

دوربین آیفون
7- زمان صفحه نمایش را برای برنامه های خاص محدود کنید

اتلاف وقت بیش از حد در تیک تاک یا اینستاگرام؟ می‌توانید بخشی را فعال کنید که دسترسی شما را به آن برنامه‌ها محدود می‌کند. در تنظیمات، به قسمت Screen Time بروید و سپس روی App Limits > Add Limit کلیک کنید. می‌توانید کل یک دسته برنامه مانند Social را انتخاب کنید، یا می‌توانید با کلیک روی دسته و سپس انتخاب برنامه‌ها در آن دسته‌ها، محدودیت‌هایی را برای برنامه‌های خاص تعیین کنید. روی Next در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس انتخاب کنید که چقدر زمان می‌توانید در آن برنامه‌ها صرف کنید. در صورت تمایل می‌توانید با کلیک کردن روی «سفارشی کردن روزها» زمان بیشتری در تعطیلات آخر هفته به خود اختصاص دهید.

8- از ردیابی افراد از طریق تلفن شما جلوگیری کنید

تنظیمی به نام Guided Access تلفن شما را روی یک برنامه قفل نگه می‌دارد، که مخصوصاً زمانی مفید است که به بچه‌ها اجازه می‌دهید با آیفون شما بازی کنند. در تنظیمات، به قسمت Accessibility > Guided Access بروید تا این ویژگی فعال شود، که از خروج هر کسی که از تلفن شما استفاده می‌کند از یک برنامه و باز کردن برنامه دیگری جلوگیری می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی گوشی خود را پس گرفتید این گزینه را خاموش کنید.

ترفند های ایفون
9- راه‌های میانبر برای عکاسی سریع‌تر

با کشیدن انگشت روی صفحه قفل آیفون به چپ، برنامه دوربین باز می‌شود. با فشار دادن دکمه فیزیکی صدا در کنار گوشی به جای ضربه زدن روی دکمه شاتر، گرفتن عکس بسیار ساده‌تر می‌شود. با کشیدن دکمه شاتر به سمت چپ، مجموعه‌ای از عکس‌ها را پشت سر هم می‌گیرید، عملکردی که به عنوان حالت پشت سر هم(burst mode) شناخته می‌شود، در حالی که دکمه شاتر را پایین نگه دارید، بدون نیاز به کشیدن انگشت به حالت ویدیو، فیلم می‌گیرد. زمانی که از چیزی زودگذر عکس می‌گیرید، مانند بچه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند یا حیوانات خانگی، کوتاه کردن یک ثانیه از زمان لازم برای گرفتن عکس یا ضبط ویدیو می تواند ارزشمند باشد.

10- حذف یک رقم روی ماشین حساب

به جای حذف همه ارقام از طریق دکمه Clear یا All Clear، انگشت خود را در هر جهت روی نمایشگر ماشین حساب بکشید تا هر بار یک رقم را حذف کنید.